Upřednostňování didaktických pomůcek u dětí v Montessori mateřské škole – Bc. Radka Kélová
Bc. Radka Kélová
Master's thesis
Upřednostňování didaktických pomůcek u dětí v Montessori mateřské škole
Prioritization of teaching aids for children in Montessori nursery school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na objasnění základních principů Montessori pedagogiky v mateřské škole. První část je souhrnem daných informací o předškolním vzdělávání, dále se práce zaměřuje na alternativní formy vzdělávání a konkrétně Montessori pedagogiku a její didaktické pomůcky. Výzkumná část je zaměřena na jednotlivé didaktické Montessori pedagogiky pro předškolní vzdělávání, kde na základě kvantitativního …moreAbstract:
The thesis clarifies the basic principles of Montessori education in nursery school. The first part is a summary of the information about preschool education, further it presents the alternative forms of education, namely the Montessori pedagogy and Montessori didactic materials. The practical part is focused on individual Montessori didactic aids intended for preschool age children. Qualitative research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g4kxl/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KÉLOVÁ, Radka. \textit{Upřednostňování didaktických pomůcek u dětí v Montessori mateřské škole}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/c4nmww/. [citováno 2024-04-24]
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in French Language
Theses on a related topic
-
Význam pomůcek při edukaci žáků se specifickými poruchami učení ve druhém ročníku Montessori školy ve výuce českého jazyka
Radka Karpíšková -
Didaktické pomůcky a jejich místo v pedagogické koncepci Marie Montessori
Veronika LIŠKOVÁ -
Montessori pedagogika - možnosti aplikace na 1.stupni ZŠ
Petra SOVIAROVÁ -
Didaktická funkce pomůcek Montessori pedagogiky
Zuzana Hubeňáková -
Využití Montessori programu ve výuce na 1. stupni základní školy
Martina ZETÍKOVÁ -
Principy Montessori pedagogiky v Montessori mateřské škole
Jana Šenkýřová -
Využívání principů Montessori v rodině u žáků z Montessori předškolních vzdělávacích zařízení
Marie Mikolášová -
Online marketingová komunikace organizace Základní škola a mateřská škola Montessori Ostrava
Lucie Vavrušková