Marek Papřok

Diplomová práce

Snižování emisí ze silniční dopravy náhradou zemního plynu obnovitelnými plyny

Reducing road transport emissions by replacing natural gas with renewable gases
Anotace:
Na členské státy Evropské unie jsou kladeny stále přísnější požadavky na snižování emisí skleníkových plynů. V sektoru silniční dopravy je jedním ze způsobů plnění těchto požadavků zvyšování podílu alternativních paliv v energetickém mixu. Mezi ně patří i paliva na bázi zemního plynu, které vykazují nižší emise skleníkových plynů, než konvenční paliva na bázi ropy. Potenciál těchto paliv však spočívá …více
Abstract:
Increasingly strict requirements are being imposed on the Member States of the European Union to reduce greenhouse gas emissions. In the road transport sector, one of the methods of achieving these requirements is increasing the share of alternative fuels in the fuel mix. These include natural gas-based fuels, which emit fewer greenhouse gases than conventional crude oil-based fuels. However, the potential …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 30. 5. 2023
  • Vedoucí: Marek Velička
  • Oponent: Mario Machů

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita Ostrava