Podnikatelský záměr - Návrh elektronického obchodu na bázi dropshippingu – Bc. Jan Moravec
Bc. Jan Moravec
Master's thesis
Podnikatelský záměr - Návrh elektronického obchodu na bázi dropshippingu
Business plan – Proposal for e-shop based on dropshipping
Abstract:
Tato diplomová práce zpracovává podnikatelský záměr na návrh elektronického obchodu na bázi dropshippingu. Cílem práce je navrhnout konkrétní podnikatelský záměr. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se podnikání, internetového podnikání, obchodního modelu dropshipping, podnikatelských záměrů a popisu vybraných metod strategické analýzy. V praktické části jsou provedeny vybrané …moreAbstract:
This thesis deals with a business plan for the proposal of e-shop based on dropshipping. The aim of the thesis is to propose a specific business plan. The theoretical part explains the basic concepts related to entrepreneurship, internet business, dropshipping business model, business plans and description of selected strategic analysis methods. In the practical part, selected analyses are performed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Ing. Sylvia Plottová, Ph.D. MSc
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityMaster programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Evaluation of the Company's Competitiveness
Bibin Mathew -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Porterův model pěti sil firmy Pelamis, s.r.o.
Dominika Gotvaldová -
Business model pro založení kavárny
Lucie Janíková -
Aplikace Business modelu Canvas na konkrétní podnikatelský záměr
Arianna Nikolaeva -
Marketingová strategie společnosti AGROTEC a.s.
Matěj Tamáši