Lenka Vernerová

Bachelor's thesis

Žena v managementu - Žena jako objekt reklamy

Women in Management - Woman as an Object of Advertising
Abstract:
Práce se zabývá problematikou ženy jako objektem reklamy. Hlavním cílem práce je rozbor toho, proč jsou ženy v reklamách žádané, jaké funkce a role ženy v reklamě představují. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části rozebírá reklamu, genderové ženské role a zobrazení ženy v reklamě. Praktická část popisuje psychologii reklamy a podrobnější popis příkladných reklam …more
Abstract:
The Bachelor?s thesis is focused on the problem of a woman as a part of an advertisement. The main goal of the thesis is to analyse why are women requested in advertisement, which function and role do the women impersonate. The bachelor?s thesis is divided into two parts ? theoretical and practical. The theoretical part analyses advertisement, gender female roles and the women?s picture in the advertisement …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Accessible from:: 30. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Ivana OLECKÁ

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vernerová, Lenka. Žena v managementu - Žena jako objekt reklamy. Olomouc, 2011. bakalářská práce (Bc.). Moravská vysoká škola Olomouc. Moravská vysoká škola Olomouc

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 03. 2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 3. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Moravská vysoká škola Olomouc, Moravská vysoká škola Olomouc

Moravian College Olomouc

Moravian College Olomouc

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management