HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin – Myriam Medard
Myriam Medard
Master's thesis
HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin
HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin
Abstract:
Cílem práce je ukázat, jak může "efektivní" dědictví a její náležitá správa přispět k vytvoření silného povědomí o značce a posílit korporátní marketing. Dále je cílem předložit důkazy o tom, že historické zdroje mohou posílit identitu značky a vytvořit "touhu" mezi zákazníky a posílit hodnotu značky jak ve vztahu k zákazníkům, tak k firmě.Abstract:
The purpose of this study is to show how effective brand heritage and brand stewardship can contribute to build a strong brand image and thus strengthen corporate marketing. Moreover, it is aimed to provide evidences that historical resources can enforce the brand identity and create desirability among customers, the strong brand creating value to both the customer and the company.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29127
Thesis defence
- Date of defence: 23. 11. 2011
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Paul Marc Collin
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MEDARD, Myriam. \textit{HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2011. Available from: https://theses.cz/id/c6in73/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29127
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Marketing atraktivity kulturního dědictví
Adéla Gerišerová -
Marketing kulturního dědictví
Alice BRÁDKOVÁ -
Role příběhu v marketingu kulturního dědictví
Markéta Neubauerová -
Brand aktivismus a generace Z
Kateřina Černá -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová -
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Hildegard Liebl -
Budování značky – Brand building
Jan Procházka -
Brand building vybrané glampingové značky
Lucie Vlachová