Myriam Medard

Master's thesis

HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin

HERITAGE BRANDS: How corporate heritage and brand stewardship contribute to the valorization of brand image and strengthen corporate marketing ? The Case of Rémy Martin
Abstract:
Cílem práce je ukázat, jak může "efektivní" dědictví a její náležitá správa přispět k vytvoření silného povědomí o značce a posílit korporátní marketing. Dále je cílem předložit důkazy o tom, že historické zdroje mohou posílit identitu značky a vytvořit "touhu" mezi zákazníky a posílit hodnotu značky jak ve vztahu k zákazníkům, tak k firmě.
Abstract:
The purpose of this study is to show how effective brand heritage and brand stewardship can contribute to build a strong brand image and thus strengthen corporate marketing. Moreover, it is aimed to provide evidences that historical resources can enforce the brand identity and create desirability among customers, the strong brand creating value to both the customer and the company.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 11. 2011
  • Supervisor: Ludmila Štěrbová
  • Reader: Paul Marc Collin

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29127

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities