Ing. Mark Azietaku

Diplomová práce

Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm

Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm
Anotace:
Data mining has changed how people see data and how much knowledge and information it may provide for business decisions to enhance competitiveness and profitability. Companies use data mining techniques with Customer Relationship Management (CRM) to better understand their customers' requirements and preferences. This study suggested using K-means algorithms for consumer segmentation in a public institution …více
Abstract:
Data mining has changed how people see data and how much knowledge and information it may provide for business decisions to enhance competitiveness and profitability. Companies use data mining techniques with Customer Relationship Management (CRM) to better understand their customers' requirements and preferences. This study suggested using K-means algorithms for consumer segmentation in a public institution …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 1. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
  • Vedoucí: doc. Ahad Zareravasan, PhD
  • Oponent: Ing. Michal Jirásek, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masarykova univerzita

Ekonomicko-správní fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Business Management / Business Management

Práce na příbuzné téma