Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm – Ing. Mark Azietaku
Ing. Mark Azietaku
Diplomová práce
Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm
Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm
Anotace:
Data mining has changed how people see data and how much knowledge and information it may provide for business decisions to enhance competitiveness and profitability. Companies use data mining techniques with Customer Relationship Management (CRM) to better understand their customers' requirements and preferences. This study suggested using K-means algorithms for consumer segmentation in a public institution …víceAbstract:
Data mining has changed how people see data and how much knowledge and information it may provide for business decisions to enhance competitiveness and profitability. Companies use data mining techniques with Customer Relationship Management (CRM) to better understand their customers' requirements and preferences. This study suggested using K-means algorithms for consumer segmentation in a public institution …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 1. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jf2ey/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedoucí: doc. Ahad Zareravasan, PhD
- Oponent: Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
AZIETAKU, Mark. \textit{Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/c6nq2z/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Business Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.