Jan Vajner

Bachelor's thesis

Vývojové trendy vlastnické struktury mediálního trhu v ČR

Development trends in the ownership structure of the media market in the Czech Republic
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na analýzu mediálního trhu v České republice s přesahem na světový mediální trh. Popisuje vývoj mediálního prostředí v České republice před a po roce 1990 a uvádí nástroje, trendy a strategii marketingové komunikace v médiích. Protože jsou média v dnešní době silným a účinným nástrojem k přesvědčování lidí, zaměřuje se praktická část práce na analýzu vlastnické struktury médií …more
Abstract:
This thesis focuses on analysis of the media market in the Czech Republic with overlap to the worldwide media market. It describes development of the Czech media market before and after year 1990 and shows marketing tools, trends and strategy of media communication. Since nowadays media are a strong and efficient tool of convincing people, the practical part of the thesis concentrates on analysing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
  • Reader: Ing. Miroslav Dittrich

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní