Cross-cultural analysis of consumer social media engagement – Aida Khadzhibiekova
Aida Khadzhibiekova
Master's thesis
Cross-cultural analysis of consumer social media engagement
Interkulturní analýza zapojení spotřebitelů na sociálních médií
Abstract:
Cílem diplomové práce je zlepšit porozumění kulturních rozdílů v interakci se stránkami sociálních médií značky L’Oréal na různých platformách a analyzovat různé pohledy na klíčové oblastí angažovanosti v sociálních médiích a reklamě v sociálních médiích. V teoretické části se autorka snaží identifikovat existujicí platformy sociálních médií, definovat motivace k použití sociálních médií a motivoce …moreAbstract:
This paper aims to improve understanding of cultural differences in engagement with the brand’s social media pages on different platforms and analyze different perspectives on the key areas of social media engagement and social media advertising. In the theoretical part, the author aims to identify social media platforms, define social media use motivations and motivations for content engagement. The …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75015
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2018
- Supervisor: Richard Brunet-Thornton
- Reader: Petr Jirsák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75015
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites
Tuvshinzaya SANDUIJAV -
Impact of social media on businesses in Ghana
Seth-Junior Sekyere Baako -
Social Media Narcissism at Marketing Service
Iuliia Baboshkina -
Analysis of Consumer Attitudes to Social Media on Indian Market
Anirudh Nemmeli Srinivasan -
Social Media Narcissism at Marketing Service
Iuliia Baboshkina -
Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media
Elena Khokhlova -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Social media marketing strategies of Turkish airline companies
Mehmet Berkay Yungevis