Bezobalové nakupování v České republice – Bc. Kristýna Lalinská
Bc. Kristýna Lalinská
Master's thesis
Bezobalové nakupování v České republice
Packaging-Free shopping in the Czech republic
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě analýzy stávající situace v bezobalových prodejnách v České republice formulovat návrhy a doporučení pro jejich zlepšení na trhu. Vzhledem k nemožnosti v rozsahu diplomové práce prozkoumat celý trh bezobalových prodejen v České republice, se práce soustředí na jednu konkrétní prodejnu v Ostravě. V teoretické části práce jsou představeny základní pojmy, jako je obal …moreAbstract:
The aim of the thesis is to formulate proposals and recommendations for their improvement on the market based on the analysis of the current situation in the Czech Republic. Due to the impossibility of examining the entire market of packaging-free stores in the Czech Republic within the scope of the thesis, the thesis focuses on one specific store in Ostrava. The theoretical part of the thesis introduces …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2024
Identifier:
https://is.slu.cz/th/x4pdd/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
- Reader: Ing. Marcel Lázók
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Trade and Marketing
Theses on a related topic
-
Zero waste
Helena MATYÁŠOVÁ -
Koncept zero-waste a jeho implementace v rozvoji regionů
Jan Urban -
Aplikace konceptu Zero Waste v prostředí bezobalových obchodů
Dominika Přibylová -
Bezobalové (Zero-waste) obchody v podmínkách českého trhu
Lenka LENGEROVÁ -
Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží
Nikita Novitskiy -
Potravinářský obal jako nástroj marketingové komunikace
Nikola Mišjaková -
Textilní obal
Štěpána Šulcová -
Obal jako jednoznačný identifikátor konkrétního výrobku pro spotřebitele
Veronika Hybšová