Postavení ČR v mezinárodním CR: cenová konkurenceschopnost – Bc. Martin Čurda, MSc.
Bc. Martin Čurda, MSc.
Bakalářská práce
Postavení ČR v mezinárodním CR: cenová konkurenceschopnost
The position of the Czech Republic in international tourism: price competitiveness
Anotace:
Předmětem práce je cenová konkurenceschopnost cestovního ruchu. Cílem práce je zhodnotit cenovou konkurenceschopnost cestovního ruchu České republiky vůči konkurenčním zemím. První část práce diskutuje teoretická východiska týkající se konkurenceschopnosti v cestovním ruchu. Tato část dále zahrnuje i literární rešerši, která se zaměřuje na metody hodnocení konkurenceschopnosti v cestovním ruchu. Praktická …víceAbstract:
The subject of the thesis is the price competitiveness of tourism. The aim of the thesis is to evaluate the price competitiveness of Czech tourism in comparison to competitive countries. The first part of the thesis discusses theoretical backgrounds regarding competitiveness in tourism. This part also includes a literature review focusing on methods of evaluating competitiveness in tourism. The practical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e1h92/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2024
- Vedoucí: Ing. Martin Šauer, Ph.D.
- Oponent: doc. RNDr. Jiří Vystoupil, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Management měst a regionů / Management měst a regionů
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Smart Tourism Technologies towards Destinations' Loyalty and Positive Word-of-Mouth: A Perspective through SOR Theory
Meryem Czyz -
Role of Tourism Industry in Global, National and Regional Economy
Ksenia Larionova -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Lev Alimpiyev -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
Worksheets for the 3rd part of the oral exam of the state Maturita exam in English for the field of Hotel and Tourist Industry at the Secondary School and Higher Professional School of Travel and Tourism and method of their preparation./Pracovní listy 3.části ústní zkoušky státní maturity z angličtiny pro obor Hotelnictví a turismus na SŠ a VOŠ cestovního ruchu a metodika jejich zpracování
Kateřina FILIPOVÁ -
A Hunt for Experiencing the “Real Thing": How tourism industry reconstructs meanings and purposes of places and spaces
Lýdia Grešáková -
Sustainability in the hospitality and gastronomy industry
Nela Juhásová -
Competencies and Qualifications of Management and Staff at Tourism and Hospitality Establishments
Anastasiya Matviyenka