Bc. Lucie Čarnecká

Master's thesis

Vztah mezi spotřebitelským etnocentrismem a kulturní inteligencí

The relationship between ethnocentrism and cultural intelligence
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským etnocentrismem a kulturní inteligencí. Zkoumá vztah mezi spotřebitelským etnocentrismem a jednotlivými dimenzemi kulturní inteligence (motivační, behaviorální, kognitivní a metakognitivní). Tento vztah je zkoumán na italských spotřebitelých žijících na severu a jihu Itálie v závislosti na pohlaví.
Abstract:
This thesis deals with consumer ethnocentrism and cultural intelligence. It examines the relationship between consumer ethnocentrism and individual dimensions of cultural intelligence (motivational, behavioral, cognitive and metacognitive). This study was applied on italian consumers living in the north and south of Italy. The aim of this study was to find out if there is statistically significant …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní