Vztah mezi spotřebitelským etnocentrismem a kulturní inteligencí – Bc. Lucie Čarnecká
Bc. Lucie Čarnecká
Master's thesis
Vztah mezi spotřebitelským etnocentrismem a kulturní inteligencí
The relationship between ethnocentrism and cultural intelligence
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským etnocentrismem a kulturní inteligencí. Zkoumá vztah mezi spotřebitelským etnocentrismem a jednotlivými dimenzemi kulturní inteligence (motivační, behaviorální, kognitivní a metakognitivní). Tento vztah je zkoumán na italských spotřebitelých žijících na severu a jihu Itálie v závislosti na pohlaví.Abstract:
This thesis deals with consumer ethnocentrism and cultural intelligence. It examines the relationship between consumer ethnocentrism and individual dimensions of cultural intelligence (motivational, behavioral, cognitive and metacognitive). This study was applied on italian consumers living in the north and south of Italy. The aim of this study was to find out if there is statistically significant …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/r5da3/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Consumer Ethnocentrism at Turkey
Umut Ayik -
The Effect of Cultural Intelligence for Global Career Intentions
Sercan Birsen -
The effect of culture intelligence on cross-cultural adjustment
Xi Cheng -
Využití videoher ke zlepšení kulturní inteligence
Tomáš BALOUN -
Příručka k žití na cizí planetě: Využití kulturní inteligence k porozumění Duny Franka Herberta
Daniel NECUDA -
Využití umělé inteligence a její aplikace při ochraně a prezentaci kulturního dědictví
Anna Kadlecová -
Tvůrčí umělá inteligence jako kulturní generátor existenciální tísně - jak vzniká a jak se s ní vypořádat
Petr Salaba -
Consumer Behavior
Rauf Mammadov