Jana Petráčková

Master's thesis

Image a identita značky - vybrané problémy

Brand Image and Brand Identity - Selected Issues
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na budování silné značky prostřednictvím image a identity značky. Jedná se zejména o analýzu nejrůznějších faktorů, které ovlivňují jak image tak i identitu značky a vymezení jejich důležitosti pro budování silné značky. Velká pozornost je věnována jak hodnotě značky a s tím souvisejícím modelům hodnoty značky, tak také společenské odpovědnosti firem a novým trendům v řízení …more
Abstract:
This thesis focuses on building strong brands through brand image and brand identity. Therefore, an analysis of various factors that influence both brand image and brand identity was carried out. The most important of these factors are brand value and related brand value models, corporate social responsibility, and new trends in brand management as for example digital marketing, viral marketing, event …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 8. 2009
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14787

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod