Bc. Radek Chvosta
Master's thesis
Osobnost prodejce a zákazníka
The seller’s personality
Abstract:
Tématem diplomové práce je posouzení osobnosti prodejce a zákazníka, a to jak z pohledu osobnosti zákazníka jako firmy, tak z pohledu zákazníka jako jednající osoby. Výstupem této diplomové práce je poznání v oblasti typologie osobnosti zákazníka, kterou v návaznosti na vytvořený dotazník může využít jak obchodní oddělení firem resp. prodejci, tak i HR oddělení firem. Prodejci mohou poznat osobnost …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the assessment of retailer and customer personality from the point of view of either the B2B customer's character or a customer perspective as an acting individual. The outcome of this thesis is a cognition in the field of customer character typology, in response to a questionnaire, that can serve the sales department and also the HR department. The salesmen may know the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xohe9/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2017
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Diagnostické kompetence školního speciálního pedagoga
Veronika DUBOVÁ -
Internetový marketing prodejce sportovního zboží
Adam Severa -
Weberův-Fechnerův zákon a marketing ubytovatelů
Alexander HAUSER -
Vliv chování prodejce na efektivnost prodeje
Tereza Šmolíková -
Osobnost manažera a leadera u firmy zabývající se finančním poradenstvím
Kristýna Medlíková -
Osobnost tiskového mluvčího jako předpoklad úspěšné komunikace firmy
Lucie Radová -
Osobnost tiskového mluvčího jako předpoklad úspěšné komunikace firmy
Petra Nosková -
Osobnost tiskového mluvčího jako předpoklad úspěšné komunikace firmy
Tereza Knižková