Bc. Zlata Dědková

Master's thesis

Reklama a genderová stereotypizace

Advertisement and gender stereotyping
Abstract:
Studentka bude zkoumat vztah reklamy a genderu jako dvou stránek integrálního komunikačního procesu. K reklamě bude přistupovat jako k procesu, který jednak ovlivňuje genderovou stereotypizaci a jednak je tou tostereotypizací sám ovlivňován. Obdobně dialektický přístup uplatní při výzkumu procesů, které se souborně nazývají genderovou stereotypizací. Jako metodu zvolí některý ze standardních přístupů …more
Abstract:
The student will examine the relationship between advertising and gender as two aspects of the integral communication process. She will approach advertising as a process that affects gender stereotyping and on the other hand, it is influenced by this stereotyping. Similarly, the dialectical approach applies to the research of processes collectively called gender stereotyping. As a method, she chooses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Dědková, Zlata. Reklama a genderová stereotypizace. Pardubice, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická