Bc. Daniela Procházková

Master's thesis

Mediální diskurs vnímaný dětskými recipienty

Media discourse and its acceptance by children
Abstract:
Diplomová práce řeší problematiku reklamy vnímané dětským příjemcem. Hlavním cílem práce je popsat manipulační techniky, kterými dokáže reklamní trh ovlivnit děti v oblasti stravování. Zhodnotit efektivnost těchto manipulačních technik v souvislosti se spotřebitelským chováním dětí a jimi ovlivněných rodičů. Hlavní cíl práce je podpořen dvěma dílčími cíli práce: analýzou vnímání reklamy dětmi ve věku …more
Abstract:
The Diploma thesis work describes the problems of advertisements and how it influences the children as receivers of advertisements. Main target of my work is described methods, which the advertising market is able to influence the children in the eating. I want to valorize the efficiency of these methods in the context of consumer behavior of the children and how they are able to influence of their …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2019
  • Supervisor: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
  • Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech)