Unterrichtsintegrierte Sprachlernberatung im DaF-Kontext – Bc. Anežka Čopfová
Bc. Anežka Čopfová
Diplomová práce
Unterrichtsintegrierte Sprachlernberatung im DaF-Kontext
Advising in language learning integrated into the lower secondary educationl programmes in the context of German as a foreign language
Abstract:
The following thesis deals with matters connected to the advising in language learning and, in particular, to its integration into the lower secondary educational programmes, especially into the German as a foreign language classroom. The general theoretical base and the connections with the theory of autonomic learning are introduced in the first part as well as the advising in language learning for …víceAbstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou jazykového poradenství, konkrétně možností jeho integrace do výuky na základní škole a to především v kontextu výuky němčiny jako cizího jazyka. V první části práce jsou nejprve nastíněna obecná teoretická východiska tohoto konceptu, zejména jeho souvislost s teorií autonomního učení. Dále se tato část věnuje jazykovému poradenství pro dospělé jakožto …víceKlíčová slova
jazykové poradenství učební poradenství učební autonomie autonomní učení učební styl učební strategie učební technika Sprachlernberatung Lernberatung Lernerautonomie autonomes Lernen Lernstil Lernstrategie Lerntechnik Advising in language learning language consultancy autonomic learning learning style learning strategy learning technique
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lhqtk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2017
- Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Petra Garay -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
Odborné sociální poradenství v oblasti sluchového postižení jako nástroj ke zlepšení sociálního fungování
Ivana ENTLICHEROVÁ -
Fraud Detection with Positive and Unlabeled Dataset using Interactive Learning Technique
Mobin Al HASSAN -
Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes
Šárka Bučková -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská