Bc. Sabina Lavrik
Master's thesis
Consumer culture and symbolic boundaries
Consumer culture and symbolic boundaries
Abstract:
Práce zkoumá existenci symbolických hranic v konzumní kultuře. Výsledky výzkumu svědčí o důležitosti pochopení potřeb zákazníka a identifikace jeho motivů a symbolických hranic v moderním spotřebitelském světě. Případová studie dvou nejúspěšnějších značek Swarovski a Pandora analyzovaná v praktické části práce odhaluje a dokazuje teoretickou část důležitosti výzkumu a neustálého zlepšování služeb zákazníkům …moreAbstract:
The thesis investigates the existence of symbolic boundaries in consumer culture. The findings of the research testify the importance of understanding the needs of the customer and identifying his motives and symbolic boundaries in the modern consumer centric world. The case study of two the most successful brands Swarovski and Pandora analyzed in practical part of the thesis reveals and proves the …moreKeywords
Symbolické hranice spotřebitelská kultura chování spotřebitelů spotřebitelské trendy spotřebitelské motivy bižuterie značka udržitelnost potřeby spotřebitelů globalizace sociální síť digitalizace. Symbolic boundaries consumer culture consumer behavior consumer trends consumer motives costume jewelry brand awareness sustainability consumer needs globalization social network digitalization.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/oa5k6/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Spotřební kultura a skupinová identita generace Z
Viktória Hurajtová -
Spotřební kultura a skupinová identita
Oleg Shigin -
Spotřební kultura a krize integrity spotřebitele - ambivalentní efekty působení integrované marketingové komunikace v sociálním prostoru
Štěpánka Čačíková Kodlová -
Vliv Internetu na spotřební kulturu a chování
Mikhail Biriukov -
Změny nákupního chování spotřebitelů vyvolané SARS-COV2
Nayef Qatarneh -
Analýza chování spotřebitelů na trhu domácích potřeb
Martina Plucková -
Vyhodnocení nákupního chování spotřebitelů u konkrétních produktů.
Jiří Chytil -
Tendence chování spotřebitelů při nákupu vybraného zboží
Kamila Pirná