Lukáš Marek

Bachelor's thesis

Product placement a jeho vnímání českou populací

Product placement and its perception by Czech population
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou procesu vkládání produktů, služeb či značek do audiovizuálních děl, především pak do televizního vysílání, a jeho vnímáním českou populací. Cílem práce je přiblížit historii a vývoj product placementu, zanalyzovat ho jako část komunikačního mixu i jako marketingový nástroj a představit jeho různé druhy a novodobé trendy. Dále pojednat o legislativním rámci, …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the process of inserting products, services and brands into audiovisual works, especially into television programmes and its perception by the Czech population. The aim of the thesis is to describe the history and development of product placement, analyze it not only as a part of the communication mix but also as a marketing tool. The aim is also to introduce its different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2017
  • Supervisor: Radek Tahal
  • Reader: David Říha

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69922