Bc. Nina Pecková

Bachelor's thesis

Názory na reklamu v českém dobovém tisku v letech 1945 - 1955

The opinions of the advertisment in a czech press in the years 1945 - 1955
Abstract:
Reklama je nástroj marketingové komunikace. Jako součást marketingového mixu má za cíl, prostřednictvím masových médií, komunikovat a propagovat podnikatelské záměry. Reklama má vliv na své spotřebitele. Cílem bakalářské práce je pokusit se na názorných příkladech ověřit, že reklama mezi léty 1945 – 1955, nejen, že ovlivňovala společnost, ale v prvé řadě byla společností sama ovlivňována. V letech …more
Abstract:
Advertisement is a form of marketing communication. As a part of marketing mix communicate and propagate the business goals via mass media. Advertisement influence its customers. The main goal of my thesis is try to show via practical examples that the advertisement is under influence of the society. In the years 1945 -1955 was advertisement under the control of the Czechoslovakia state and its economical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní