Zkoumání falešných vzpomínek: Vztah mezi sugestibilitou a teorií mysli u dětí předškolního věku – Bc. Renata Hlavová
Bc. Renata Hlavová
Bachelor's thesis
Zkoumání falešných vzpomínek: Vztah mezi sugestibilitou a teorií mysli u dětí předškolního věku
Exploring false memories: The relationship between suggestibility and theory of mind in preschool children
Abstract:
Cílem práce bylo ověřit vztah mezi teorií mysli a sugestibilitou u dětí předškolního věku. Opírá se o výsledky studií, podle nichž s rostoucí úrovní teorie mysli klesá tendence dítěte podlehnout sugesci. Třicet devět čtyř až pětiletých dětí se zúčastnilo hry s pomocníkem mužského pohlaví, pro měření teorie mysli byla využita Škála teorie mysli. Se sedmihodinovým časovým rozestupem byl administrován …moreAbstract:
The aim of this study was to explore the relationship between theory of mind and suggestibility of preschool children. Recent evidence has suggested that the more developed theory of mind children have, the less suggestible they are. Thirty-nine, four and five-year-old preschool children, first participated in the specific event playing with a male assistant, then the Theory-of-Mind Scale was administered …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cdt52/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Veronika Hanáčková
- Reader: Mgr. et Mgr. Dana Juhová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HLAVOVÁ, Renata. \textit{Zkoumání falešných vzpomínek: Vztah mezi sugestibilitou a teorií mysli u dětí předškolního věku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/ci8mem/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology