Analýza vývoja monetizačních dark patterns v digitálnych hrách – Bc. Miroslav Hazák
Bc. Miroslav Hazák
Bachelor's thesis
Analýza vývoja monetizačních dark patterns v digitálnych hrách
Analysis of the development of monetary dark patterns in digital games
Abstract:
The bachelor’s thesis deals with the issue of monetary dark patterns in digital games. These patterns are defined, and their characteristics are analysed within the thesis. The first goal of the thesis is to create a new typology in which individual dark patterns can be further classified, for the purpose of better communication within the dark pattern discourse. The new typology will help in finding …moreAbstract:
Bakalárska diplomová práca sa zaoberá problematikou monetizačných „dark patterns“ (či nekalých monetizačných praktík) v digitálnych hrách. Tieto praktiky sú v práci popísané a ich vlastnosti analyzované. Prvým cieľom práce je vytvoriť novú typológiu, do ktorej sa budú dať jednotlivé nekalé praktiky ďalej zaradiť, za účelom lepšej komunikácie v rámci diskurzu nekalých praktík. Nová typológia pomôže …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/km32k/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Bc. Silvester Buček
- Reader: Mgr. et Mgr. Michael Franěk
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Klamavé praktiky v nekalé soutěži
Sandra-Maria Kudrnovská -
Nekalé praktiky při poskytování spotřebitelských úvěrů
Táňa Keršnerová -
NEKALÉ PRAKTIKY PODNIKÁNÍ V CESTOVNÍM RUCHU
Pavlína Kotoulková -
Klamavé praktiky v obchodní činnosti
Libuše Kubišová -
Analýza a zhodnocení používání klamavých obchodních praktik E-shopy
Jakub Kučerák -
Marketing digitálních her
Zdeněk Záhora -
Herné štúdio Amanita Design a stratégia v internetovom marketingu
Lukáš Nagy -
Naratologická analýza videohry The Last of Us Part II
Vojtěch Konečný