Specifické poruchy učení se zaměřením na dyslexii a dysgrafii, jejich nápravu a metody reedukace. – Mgr. Adéla Janková
Mgr. Adéla Janková
Master's thesis
Specifické poruchy učení se zaměřením na dyslexii a dysgrafii, jejich nápravu a metody reedukace.
Specific learning difficulties focused on dyslexia, dysgrafia their remedy and methods of reeducation.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá specifickými poruchami učení - problematikou reedukace dyslexie a dysgrafie na 1. stupni ZŠ. Práce je rozčleněna na čtyři kapitoly. První kapito-la se zabývá specifickými poruchami obecně. Druhá a třetí kapitola jsou zaměřeny na dyslexii a dysgrafii, jejich reedukaci a reedukační metody. Poslední kapitola je prak-tická část, ve které jsem se zabývala reedukačními metodami …moreAbstract:
The diploma theses deals with specific learning difficulties – problems of reeducation of dyslexia and dysgrafia at the primary school. The diploma theses is divided into four chapters. The fisrst chapter generally deals with specific learning difficulties. The se-cond chapter and the third chapters are focused on dyslexia and dysgrafia, their remedy and the methods of reeducation. The last part is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ikaw3/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANKOVÁ, Adéla. \textit{Specifické poruchy učení se zaměřením na dyslexii a dysgrafii, jejich nápravu a metody reedukace.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/cizbgp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Středoškoláci se specifickými poruchami učení
Lucie Drbalová -
Výuka anglického jazyka u žáků se specifickými poruchami učení a komparace přístupu k žákům v některých anglicky mluvících zemích
Michaela Kučerová -
Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Roman Kálecký -
Herec a dyslexie
Stanislava Hajduková -
Approaches to teaching writing in English in final years at Secondary schools
Milana Bashiri