Martina Ševců
Bachelor's thesis
Strategie výběru partnera v České republice
The Strategies of Partner Selection in the Czech Republic
Abstract:
Cílem této práce je popsat strategie výběru partnera v České republice. Autorka předkládá modely partnerské volby a zaměřuje se zejména na teorie sňatkového trhu. Dále se zabývá sociálními a kulturními determinantami {--} věkem, vzděláním, etnicitou, náboženstvím a teritoriální blízkostí {--} jako hlavními faktory, které ovlivňují výběr partnera.Abstract:
The aim of this work is to describe the strategies of partner selection in the Czech Republic. The author submits the models of choice of partner and focuses especially on the theories of marriage market. Next she deals with social and cultural determinants {--} age, education, ethnicity, religion and territorial closeness {--} as main factors which affect the partner selection.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2008
- Supervisor: doc. PhDr. Jadwiga Šanderová, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Ševců, Martina. Strategie výběru partnera v České republice. Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Sociology / Sociology