Eva Pelikánová

Bachelor's thesis

Marketing díla osobností vážné hudby na příkladu Vítězslava Nováka

Marketing of works of grand figures of classical music on the example of Vítězslav Novák
Abstract:
Cílem této práce je nastínit problematiku návštěvnosti koncertů vážné hudby jakožto stěžejní charakteristiky trhu, na němž se odehrává její marketing. Teoretická část se zabývá návštěvností, typologií publika a popisem vlastností návštěvníků koncertů vážné hudby a jejich motivace, což je v praktické části využito k určení cílového zákazníka. Praktická část vychází z analýzy marketingových činností …more
Abstract:
The aim of this thesis lays in outlining the complexity of problematics connected to attendance of concerts of classical music used as the main characteristic of the market where classical music’s marketing takes place. The theoretical part deals with terms like attendance, audience classification and with the description of it’s key audience’s attributes as well as with the motivation behind their …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2019
  • Supervisor: Ilja Šmíd
  • Reader: Vojtěch Kouba

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77335