Bc. Katarína Šefčíková

Master's thesis

Persuasive Strategies in Health-Related Advertisements

Persuasive Strategies in Health-Related Advertisements
Abstract:
Předkládaná práce se zabývá analýzou vybraných prvků mluvené a písemné podoby jazyka v reklamě na léčiva. Korpus se skládá z 51 tištěných reklam, které byly inzerovány ve čtyřech měsíčnících: Good Housekeeping, Psychologies, She a Yoga Journal. Analýza sleduje použití vybraných jazykových prostředků v třech částech reklamy: titulek reklamy, text reklamy a další informace. Vzhledem k tomu, že zdraví …more
Abstract:
The thesis focuses on the study of a selected number of features of spokenness and writtenness in 51 health-related print advertisements taken from four monthly magazines, namely Good Housekeeping, Psychologies, She and Yoga Journal. The analysis focuses on mapping the use of the studied features in three ad-parts: headline, body copy and standing details. Given that health and health-related issues …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: Ph.D. Wei-lun Lu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta