Influencer Marketing: Etické aspekty, vliv na současnou společnost, strategie využití a dlouhodobé dopady – Gordana Bilecová
Gordana Bilecová
Bachelor's thesis
Influencer Marketing: Etické aspekty, vliv na současnou společnost, strategie využití a dlouhodobé dopady
Influencer Marketing: Ethical Aspects, Impact on Contemporary Society, Utilization Strategies, and Long-Term Impacts
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komplexní výzkum vlivu influencer marketingu na současnou společnost. Analyzuje strategie využití tohoto marketingového přístupu a zkoumá jeho dlouhodobé dopady. Práce se také věnuje důkladné analýze etických aspektů spojených s influencer marketingem. Metodou výzkumu jsou rozhovory s influencery a detailní analýza etických postupů v oblasti propagace. Tato práce …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on a comprehensive examination of the impact of influencer marketing on contemporary society. It analyzes strategies for utilizing this marketing approach and investigates its long-term effects. The work also dedicates thorough attention to the ethical aspects associated with influencer marketing. The research methodology involves interviews with influencers and a detailed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Pražáková
- Reader: František Zjevík, MSc. DiS.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BILECOVÁ, Gordana. \textit{Influencer Marketing: Etické aspekty, vliv na současnou společnost, strategie využití a~dlouhodobé dopady}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola NEWTON, a.s., NEWTON University. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ckw5in/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Martina Veselková -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Etika v oblasti instagramového influencer marketingu cíleného na nezletilé v ČR
Adéla Čáslavková -
Sharenting a influencer marketing dětí: kidfluencing jako fenomén sociálních sítí
Dominik Gerža -
Marketing na sociálních sítích
Michaela Rybková -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová