Using Stories with Children in the First Grade – Bc. Radana Bresserová
Bc. Radana Bresserová
Bachelor's thesis
Using Stories with Children in the First Grade
Using Stories with Children in the First Grade
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na metodologii učení cizího jazyka. Zaměřuje se zejména na využití příběhů s mladšími žáky. Bakalářská práce analyzuje nejdůležitější didaktické metody a také metody využívané u čtení a vyprávění příběhů. Poukazuje na výhody a nevýhody obou těchto hlavních oblastí využití příběhů s mladšími žáky. Teoretická část se zaměřuje na výběr vhodných příběhů, typy příběhů, …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on methodology of teaching a foreign language. It mainly focuses on using stories with young learners. The bachelor thesis analyses the most important didactic theories and methods used with storytelling and story-reading. It emphasises the advantages and disadvantages of both of these major parts of using stories with young learners.The theoretical part deals with the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gz0di/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Marketingový plán při založení výukové platformy Miaraka Education
Rakotomavo Rakotomavo -
Specifika venkovní výuky v mateřské škole založené na Montessori přístupu
Tereza ZEMANOVÁ -
Využití vypravování příběhů v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základních škol se zaměřením na prezentaci nové slovní zásoby
Klára ŠLIKOVÁ -
Využití lexikální metody při cizojazyčné výuce založené na příběhu
Alice Bolcková -
Pohybové aktivity v MŠ motivované příběhy z Moravského krasu
Hana Sedláková -
Stimulace pozornosti a aktivity při pohádkách v rámci skupinové terapie vývojové dysfázie u dětí předškolního věku
Lenka Kružíková -
Kombinace výuky ve třídě s výukou v terénu
Lenka Večerková -
Teachers' Narrative Inquiry
Michaela Křížová