Bc. Milada Burianová

Master's thesis

A Relevance-Theoretic Perspective on the Ideology of Christian Advertisement

A Relevance-Theoretic Perspective on the Ideology of Christian Advertisement
Abstract:
Moje diplomová práce se zabývá jazykem reklamy kostelů a duchovních služeb. Jazyk těchto reklam je chápán jako ideologicky zabarvený. Zkoumání jeho používání a významů může tedy vézt k odhalení ideologicky podmíněných konceptů jazyka křesťanské reklamy. K reklamám je přistoupeno z hlediska pragmatické teorie Relevance, která chápe komunikaci jako proces inference významu z kontextu. Teorie Relevance …more
Abstract:
The thesis discusses the language of Christian advertising published in the Church and Christian Business Guide in the Unated States. As the readership of The Church and Christian Business Guide consists of people who already are believers, the advertiser and the reader share the already implicit common ground of their religion and are thus able to communicate together in terms of its ideological assumptions …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta