Teaching Listening Using Authentic Materials – Bc. Jan Stránský
Bc. Jan Stránský
Bachelor's thesis
Teaching Listening Using Authentic Materials
Teaching Listening Using Authentic Materials
Abstract:
This bachelor thesis deals with using authentic listening materials for teaching listening comprehension. The theoretical part consists of three chapters. In the first chapter, various roles of listening in different approaches are described with the focus on the Communicative Language Teaching, in which context the use of authentic materials is discussed. The second chapter is concerned with the issue …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním poslechu s porozuměním s použitím autentických materiálů. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol. V první kapitole jsou popsány role poslechu v různých přístupech k vyučování cizího jazyka se zaměřením na komunikativní vyučování jazyka, v jehož kontextu je používání autentických materiálů diskutováno. Druhá kapitola se zabývá problematikou vyučování …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2010
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Stránský, Jan. Teaching Listening Using Authentic Materials. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.
Gabriela Kostková -
Analýza příčin neporozumění v řečové dovednosti poslech s porozuměním v češtině jako cizím jazyku
Jitka LUKÁŠOVÁ -
Poslech s porozuměním jako cílová řečová dovednost - analýza učebnic německého jazyka pro základní školy
Jana ŠEBESTOVÁ -
Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků
Tereza KUČEROVÁ -
Čtení a poslech ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Barbora ŠUPÍKOVÁ -
Využití autentických materiálů k podpoře autonomie ve výuce AJ u dospělých a mladých dospělých
Soňa Šamánková -
Využití autentických materiálů u žáků s Aspergerovým syndromem ve výuce anglického jazyka
Petra FAKTOROVÁ -
Výuka jazykových dovedností s pomocí autentických materiálů
Kateřina KAČEROVSKÁ