Bc. Joshua Wheeler

Bachelor's thesis

Exploring Australian Culture through Gamified Quizzes in a Czech Bilingual Lower-Secondary School

Exploring Australian Culture through Gamified Quizzes in a Czech Bilingual Lower-Secondary School
Abstract:
Tato studie zkoumá účinnost gamifikovaných výukových aktivit za účelem podpory kulturního učení žáků druhého stupně základní školy v České republice, kteří se učí angličtinu jako cizí jazyk. Důraz je kladen na zapojení žáků a návrh kulturně citlivých a efektivních gamifikovaných aktivit a zážitků pro kontext výuky angličtiny jako cizího jazyka. V empirické části práce je využit smíšený metodologický …more
Abstract:
This study investigates the effectiveness of gamified learning activities for enhancing cultural learning among lower-secondary Czech EFL learners. It emphasizes engagement and cultural sensitivity in designing effective gamified experiences for EFL contexts. Implementing a mixed-methods approach with surveys, and gamified activities utilising Blooket focused on Australian culture and post-activity …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
  • Reader: M.A. Ailsa Marion Randall

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.