Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy – Bc. Barbora Velebová
Bc. Barbora Velebová
Master's thesis
Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy
Transmissive and constructivist approach in the teaching of Civics on example of multicultural education
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy“ je rozdělena na dvě části – na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována především základním poznatkům o multikulturní výchově. Dále se zaměřuje na hlavní pojmy, které s multikulturní problematikou souvisí. Jedna z kapitol je věnována přístupům k výuce …moreAbstract:
The thesis titled " Transmissive and constructivist approach in the teaching of Civics on example of multicultural education " is divided into two parts - theoretical part and practical part. The theoretical part is devoted to basic knowledge about multicultural education. It also focuses on the main concepts that are related to multicultural issues. One of the chapters is devoted to approaches to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s3on2/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
- Reader: Mgr. Zdeněk Hons
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VELEBOVÁ, Barbora. \textit{Transmisivní a konstruktivistický přístup ve výuce občanské výchovy na příkladu multikulturní výchovy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/cn73ha/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství matematiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
Teaching Culture in English Classroom - Transcultural Approach
Kristýna Odvárková -
Stereotypní tendence a přístup pedagogů k multikulturní výchově v Liberci a okolí
Lucie Průchová -
High School Students’ Attitude Towards Critical Thinking-Focused ESL Lessons
Eliška Mottlová -
Developing Critical Thinking in EFL
Jana Fajmonová -
Critical thinking in ESL lessons
Dana Ševčíková -
Multiculturalism in Zadie Smith's White Teeth and Hanif Kureishi's The Buddha of Suburbia
Tereza Urbanová -
Multiculturalism in Canada and Britain: The Comparison of two English-speaking countries
Viktoriia FURS -
Discrepancies of multiculturalism in Western Europe
Vítězslav Lounek