Kázeň jako fenomén moderního vyučovacího procesu – Bc. Igor Kábele
Bc. Igor Kábele
Bachelor's thesis
Kázeň jako fenomén moderního vyučovacího procesu
Discipline, discipline as phenomenon of personalitys discipline, discipline of society
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je konkrétní pohled na kázeňské přestupky žáků, jejich následné řešení z pohledu pedagogů školy. Teoretická část bakalářské práce se zabývá chápáním kázně ze společenskovědního hlediska a vymezuje pojem kázně v současné době. Sleduje i školní prostředky výchovy k ukázněnosti žáků, popisuje autoritu učitele a vnitřní řád školy. Součástí teoretické části této práce jsou také …moreAbstract:
An annotation of the bachelor‘s work A goal of the bachelor‘s work is a concrete view on disciplinary offences of students, their following solution from school pedagogues‘ view. A theoretical part of the bachelor‘s work is concerned with understanding of a discipline from a social and scientific point of view and delimit a term of a discipline in present days. It also follows school methods of education …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o1pm1/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language