Budování profesního skillsetu, skrze amatérskou tvorbu machinima – Bc. Mikuláš Valíček
Bc. Mikuláš Valíček
Bachelor's thesis
Budování profesního skillsetu, skrze amatérskou tvorbu machinima
Developing a Professional Skill Set through the Genre of Machinima
Abstract:
V rámci svého výzkumu se zaměřuji na amatérskou tvůrčí iniciativu, která se řadí pod kinematografický žánr machinima. Machinima je žánrem, který vznikal spojením počítačem generovaného prostředí (Machine) s kinematografickými prvky (Cinema). Vznikal v herní komunitě od roku 1993, kdy vyšel první díl z herní série DOOM. Mezi první filmy tohoto typu patřily hlavně montáže jednotlivých klanů nebo tutoriály …moreAbstract:
My research is focusing on the amatuer creative initiative, which falls under the cinematic genre of machinima. Machinima is a genre in cinematography, that was created by combining computer-generated environment (Machine) and cinematography (Cinema). The genre originated in the gaming community in 1993, when the DOOM series was released. The first films were mainly frag movies and tutorials. However …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dq5jk/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ondřej Pavlík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
Filmová řeč v machinima filmech
Šimon Jindra -
Machinima: Filmové umění počítačových her
Michal Doupovec -
Machinima - nová forma digitálního umění
Tomáš Stupka -
Machinima - od fragů k framům
Libor Alexa