Eva Materlínová

Master's thesis

The Effect of Rebranding and Modification of Luxury Brand’s Storytelling on Brand Image

Vliv rebrandingu a modifikace storytellingu luxusní značky na její image
Abstract:
Vzhledem k měnícím se trendům ve společnosti i k měnícím se generacím se luxusní značky potýkají s potřebou neustálých inovací a přizpůsobování. V dostupné literatuře však chybí komplexní teorie o rebrandingu luxusních značek. Tato práce proto zkoumá vliv rebrandingu a storytellingu na image luxusních značek, přičemž se konkrétně zaměřuje na hodnocení rebrandingu značky Dior pod vedením kreativní ředitelky …more
Abstract:
Due to the changing trends in society as well as changing generations, luxury brands face a need for continual innovation and adaptation. There is, however, a lack of literature providing theories on luxury rebranding. Therefore, this thesis investigates the impact of rebranding and storytelling on the brand image of luxury fashion brands, with a specific focus on evaluation of rebranding of Dior under …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2024
  • Supervisor: Andrea Escobar Rios
  • Reader: Rafael San José Iglesias

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94431