Bc. Tereza Bartoníková
Bachelor's thesis
Dark patterns ve videohrách
Dark patterns in videogames
Abstract:
Práce se zabývá problematikou dark patterns ve videohrách. V praktické části se zaměřuje na tuto problematiku, kategorizace a popis v souladu s již existující odbornou literaturou. Pře-devším jsou detailněji rozvedeny dočasné a peněžní mechanismy, které jsou následně v praktická části identifikovány ve hře Genshin Impact za pomocí formální analýzy. Na vybra-ném vzorku se snaží poukázat na projevy dark …moreAbstract:
The work addresses the issue of dark patterns in video games. In the practical part, it fo-cuses on it’s problem, categorization, and description in line with existing academic literatu-re. Specifically, temporary and monetary patterns are elaborated in more detail, which are subsequently identified in the practical section in the game Genshin Impact using formal ana-lysis. It seeks to highlight manifestations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zxgmg/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Ing. arch. Ondřej Mohyla
- Reader: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Zpracování hry s adaptivním zvukem na základě analýzy hry Kingdom Come: Deliverence
Patrik Bartošík -
Využití potenciálu herních komunit při vývoji digitální hry podle příkladu Age of Empires II
Daniel Švancara -
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Soundwalking ve virtuálním prostředí digitálních her a jeho možnosti podoby pro virtuální město Lost Heaven české hry Mafia
Kristýna Mechová -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil