Dark patterns ve videohrách – Bc. Tereza Bartoníková
Bc. Tereza Bartoníková
Bakalářská práce
Dark patterns ve videohrách
Dark patterns in videogames
Anotace:
Práce se zabývá problematikou dark patterns ve videohrách. V praktické části se zaměřuje na tuto problematiku, kategorizace a popis v souladu s již existující odbornou literaturou. Pře-devším jsou detailněji rozvedeny dočasné a peněžní mechanismy, které jsou následně v praktická části identifikovány ve hře Genshin Impact za pomocí formální analýzy. Na vybra-ném vzorku se snaží poukázat na projevy dark …víceAbstract:
The work addresses the issue of dark patterns in video games. In the practical part, it fo-cuses on it’s problem, categorization, and description in line with existing academic literatu-re. Specifically, temporary and monetary patterns are elaborated in more detail, which are subsequently identified in the practical section in the game Genshin Impact using formal ana-lysis. It seeks to highlight manifestations …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 2. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zxgmg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2024
- Vedoucí: Ing. arch. Ondřej Mohyla
- Oponent: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Zpracování hry s adaptivním zvukem na základě analýzy hry Kingdom Come: Deliverence
Patrik Bartošík -
Využití potenciálu herních komunit při vývoji digitální hry podle příkladu Age of Empires II
Daniel Švancara -
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Soundwalking ve virtuálním prostředí digitálních her a jeho možnosti podoby pro virtuální město Lost Heaven české hry Mafia
Kristýna Mechová -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil