Bc. Markéta Vyhnánková

Bachelor's thesis

Specifické poruchy učení, dyslexie

Specific Learning Disabilities, Dyslexia
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou žáků s dyslexií na základních školách. Cílem bakalářské práce bylo zjistit jak často se hlásí žáci s dyslexií na střední školy ukončené maturitní zkouškou, průměrné klasifikační výsledky žáků s dyslexií v porovnání s žáky bez poruch učení a porovnání výsledků žáků s dyslexií s žáky bez poruch učení v přírodních vědách.
Abstract:
The bachelor thesis deals with pupils with dyslexia in elementary schools. The aim of this thesis was to determine how frequently students with dyslexia report to high school leading to graduation exams, the average classification results of students with dyslexia compared to students without learning disabilities and comparing the results of students with dyslexia with students without learning disabilities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2014
Accessible from:: 27. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2014
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Roudná

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vyhnánková, Markéta. Specifické poruchy učení, dyslexie. Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 6. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Special Education / Special Education for Preschool Teachers