Bc. Slavíková Slavíková
Bachelor's thesis
Spotřeba ovlivněna etikou
Ethical purchase intention
Abstract:
Práce se zabývá etickou spotřebou, konkrétně fast fashion. Teoretická část se věnuje definici fast fashion, popisuje jaký je současný módní průmysl a jaké má dopady na životní prostředí. V praktické části práce byla provedena obsahová analýza a dále polostrukturovaný rozhovor. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jsou spotřebitelé ovlivněni marketingem módních firem, zda jsou jejich kampaně autentické …moreAbstract:
This thesis is concerned with ethical consumption, specifically with the concept of fast fashion. The theoretical part focuses on the definition of fast fashion, the description of the current fashion industry and analyses its impact on the environment. The practical part of the thesis consists of content analysis and a semi-structured interview. This thesis aims to examine to what extent are consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l5rp7/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Možnosti ekonomizace absolventů vysokých uměleckých škol v oboru Módní tvorba v ČR
Veronika Maixnerová -
Projekt posílení digitální marketingové komunikace vybrané módní společnosti
Adéla Rafajová -
Komunikační strategie nové módní značky příručních zavazadel
Jakub Dvorský -
Módní blog jako životní styl
Martina Veselá -
Módní blogy jako marketingový nástroj
Marie Polanská -
Dopady fast fashion na rozvojové krajiny - prípadová štúdia krajiny Bangladéš
Juraj Baškovský -
Fast fashion jako ovlivňující faktor pracovních podmínek v rozvojových zemích
Martina Svobodová -
Dopad greenwashingu fast-fashion reťazcov na nákupné správanie spotrebiteľov
Júlia Surová