Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů – Jiří Dvořák
Jiří Dvořák
Master's thesis
Ekonomie luxusu a luxusních statků. Příspěvek k výzkumu nákupního chování a Veblenových efektů
Economics of Luxury and Luxury Goods. A Contribution to the Research of Buying Behavior and Veblen Effects
Abstract:
V diplomové práci je představen model signalizační spotřeby o struktuře v úrovních firemní volba, spotřební volba, signalizační volba a volba odezvy na status. Je prokazováno, že optimální signalizační volbou spotřebitele je nákladově efektivní kombinace množství a kvality. Sekvenčně racionální spotřebitel v roli rozhodovatele očekává funkci odezvy na status pozorovatelů, přičemž v případě preferované …moreAbstract:
This diploma thesis develops a model of signaling consumption in the following structure: company choice, consumption choice, signaling choice, status response choice. The optimality of cost effective combination of quantity and quality as signaling choice is demonstrated. Sequentially rational consumer as a decision-maker expects status response function of observers. Veblen effect occurs in a conspicuous …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/63402
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2013
- Supervisor: Zuzana Stuchlíková
- Reader: Ivo Koubek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁK, Jiří. \textit{Ekonomie luxusu a~luxusních statků. Příspěvek k~výzkumu nákupního chování a~Veblenových efektů}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2012. Available from: https://theses.cz/id/cowoey/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/63402
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Theses on a related topic
-
Conspicuous consumption of young Chinese consumers
Lingling Zhang -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Okázalý mód módy: fenomén luxusu v sociologickej teórii spotreby
Adriána Tišťanová -
Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice
Marian Obr -
Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice
Gabriela Bohabojová