Bc. Radka HOROVÁ

Master's thesis

Problémové úlohy ve výuce zeměpisu

Problem-based Learning Tasks in Geography
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá potřebou rozvoje vyšších myšlenkových operací u žáků a jejím zakotvením v kurikulárních dokumentech. Dále obsahuje charakteristiku problémového vyučování, problémové úlohy a jejich zařazení v systému vyučovacích metod. Výzkum je zaměřen na tvorbu šesti problémových úloh na téma Přírodní podmínky České republiky. Hlavní součástí výzkumu je experiment, v rámci kterého …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis deals with the development of students' higher thought operations through the use of problem-based tasks in teaching. It also deals with the characteristics of problem based learning and its anchoring in curriculum documents.The research in the master thesis is focused on the creation of six problem-based tasks related to the topic of physical geography of the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Markéta Kuberská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOROVÁ, Radka. Problémové úlohy ve výuce zeměpisu. Plzeň, 2022. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/