Klotylda Marková
Bachelor's thesis
Analýza marketingu Divadla v Dlouhé
Marketing analysis in Divadlo v Dlouhé
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou možnosti využití marketingu v oblasti kultury, konkrétně divadla, na praktickém příkladu Divadla v Dlouhé, úspěšné pražské příspěvkové organizace. Bakalářská práce se zabývá specifiky marketingu a jeho zvláštnostmi v oblasti divadla, subjektu v rámci neziskového sektoru. Věnuje se marketingovému mixu, marketingovým nástrojům a problematickému skloubení umění a marketingu …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is possibilities of using marketing in culture area or to be more specific - in theatre. Divadlo v Dlouhé, one of the most successful semi-budgetary organizations in Prague, serves as an example of practice. The thesis goes into details about special characteristics in the field of theatre, a non-profit organization in public sector. It occupies with marketing mix …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 9. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34613
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2013
- Supervisor: Irena Tyslová
- Reader: Jan Hanzlík
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34613
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Vorschein der Apokalypse in der Inszenierung 1913 von zwei Prager Theatern - Štvanice und Divadlo v Dlouhé
Sabína Kadlicová -
Dějiny ochotnického divadla v Dlouhé Třebové 1939-1965
Martin Lamplot -
Způsob herectví divadla V Dlouhé pod vedením Jana Borny
Vojtěch Říha -
Financování divadelních institucí za pandemie Covid-19 na příkladu Divadla v Dlouhé a Divadla Na Fidlovačce
Andrea Fluhsová -
Kchung Šang-ženův Vějíř s broskvovými květy v inscenaci Divadla v Dlouhé
Jindra HOMOLOVÁ -
Návštěvnost vysokoškoláků v divadle v Pardubicích
Karolína Vyhnálková -
The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study
Denisa Velešíková -
Marketing divadla
Žaneta Kubalová