Bc. Barbora Jiříčková
Bachelor's thesis
Crowdfunding jako nový fenomén
Crowdfunding as a new phenomenon
Abstract:
Práce je věnovaná tématu crowdfundingu, novodobé formy financování projektu s využitím webu 2.0 a nových médií. Práce se zabývá teoretickým pozadím tohoto fenoménu, představuje různé možnosti financování projektů a je završena nastavením skutečné crowdfundingové kampaně včetně vyhodnocení jejího úspěchu.Abstract:
The thesis deals with the topic of crowdfunding - modern form of financing the project using Web 2.0 and new media. The work describes the theoretical background of this phenomenon and different financing schemes for a small projects. Part of the thesis is setting of a real crowdfunding campaign, including an evaluation of its success.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nf1yv/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Leo Nitče
- Reader: Mgr. Jan Miškov
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Crowdfundingová kampaň pro vybranou organizaci
Jakub LOCHAŘ -
Crowdfunding jako nový nástroj financování neziskových projektů
Filip Černý -
Crowdfundingová kampaň pro hudební projekt
Ludmila Šindlerová -
Crowdfunding jako nástroj financování podniku
Jitka Došková -
Crowdfunding - způsob financování podnikatelského záměru
Jitka Sejkorová -
Návrh crowdfundingu jako alternativní forma financování Národopisného souboru Pantlék, z.s.
Lucie Strýčková -
Crowdfunding jako zdroj financování vydávání knih
Jaroslav Fliegel -
Crowdfunding: alternativní způsob financování podnikatelského záměru
Věra BURIANOVÁ