Didaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku – Jana KUČEROVÁ
Jana KUČEROVÁ
Master's thesis
Didaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku
Educational games for developing numeracy skills of pupils in primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá učebními strategiemi, které využívají učitelé prvního stupně základních škol k rozvoji početních dovedností žáků. Zvláštní pozornost je věnována didaktické hře Abaku. Cílová skupina dětí, žáci mladšího školního věku, je blíže specifikována z pohledu mentálního vývoje a poznávacích procesů. Jsou vymezeny základní pojmy: početní dovednosti, didaktická hra a další pojmy, jako …moreAbstract:
The diploma thesis is about strategies of learning, which are used for teachers on the first grade at basic schools for developing pupils' numeracy skills. Special attention in the thesis is dedicated to the didactic game called Abaku. The target group of children are pupils of younger school age and it is more specified from the mental development point of view and from cognitive processes. The basic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dagmar Malinová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČEROVÁ, Jana. \textit{Didaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/cpw79q/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KUČEROVÁ, Jana. Didaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching for Primary School