Estrategias publicitarias en revistas para mujeres – Bc. Lujza Kotrhová
Bc. Lujza Kotrhová
Bachelor's thesis
Estrategias publicitarias en revistas para mujeres
Advertising strategies in women's magazines
Abstract:
The introductory part of the thesis focuses on the basic theory of advertising, with an em-phasis on persuasive strategies that can be found in cosmetic advertisements for women. The practical part analyzes the language tools and techniques used in selected texts of Spanish cosmetic advertisements, and not only in traditional advertising, but also in articles that promote cosmetic products in a non …viacAbstract:
Úvodná časť práce sa zaoberá základnou teóriou reklamy, pričom sa kladie dôraz na presvedčovacie techniky vyskytujúce sa v kozmetických reklamách pre ženy. V praktickej časti sa vo vybraných textoch španielskych kozmetických reklám analyzujú použité jazykové prostriedky a stratégie, a to nielen v tradičnej reklame, ale taktiež v článkoch, ktoré neštandardným spôsobom propagujú kozmetické produkty. …viac
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 7. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qihtm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2023
- Vedúci: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Spanish Language and Literature / Spanish Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Persuasive Strategies Employed in the Speeches of Selected British Conservative Politicians
Júlia Paštrnáková -
Presvedčovacie postupy v komunikácii s klientom banky
Jana Mišúlová -
Análisis lingüístico de los anuncios de cosmética
Katarína Ondrejovičová