Bc. Pavla Frňková

Master's thesis

Spirála učení a skepse aneb Celoživotní učení sociálních pedagogů

Spiral of Learning and Scepticism : Lifelong Learning of Social Pedagogues
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem celoživotního učení sociálních pedagogů. V teoretické části práce je charakterizováno současné pojetí profese sociálního pedagoga, dále je z několika úhlů pohledu popsáno učení, celoživotní učení v profesním kontextu a také jsou shrnuty poznatky ohledně celoživotního učení sociálních pedagogů. Cílem empirické části práce je prozkoumat a popsat celoživotní učení sociálních …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the lifelong learning of social pedagogues. The theoretical part of the thesis defines the current concept of the social pedagogue’s profession, describes different theories of learning, introduces the concept of lifelong learning and workplace learning and presents findings of the lifelong learning of the social pedagogues. The goal of an empirical part of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Petr Soják, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta