The language of unboxing videos related to high tech consumer products – Adam KADUBEC
Adam KADUBEC
Bachelor's thesis
The language of unboxing videos related to high tech consumer products
The language of unboxing videos related to high tech consumer products
Abstract:
This bachelor thesis explores the interaction the presenters of unboxing videos have with their audience and changes to this interaction over time. The first chapter explores the phenomenon of participatory culture and YouTube and defines the genre of unboxing videos. The second chapter explores the topic of computer-mediated discourse and communication, and also defines audience design in monologues …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovými prvky použitými pro interakci s diváky rozbalovacích videí, a také jak se použití těchto jazykových prvků mění postupem času. První kapitola je zaměřena na fenomén participační kultury v kontextu YouTube, a dále definuje žánr rozbalovacích videí. Druhá kapitola se zabývá počítačem zprostředkovanou komunikací a definuje koncept audience designu v monolozích …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dominika Kováčová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KADUBEC, Adam. The language of unboxing videos related to high tech consumer products. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Umělá inteligence jako nástroj komunikace s konkrétním zaměřením na oblast duševního zdraví
Gabriela Hastíková -
Trendy ve vývoji počítačem zprostředkované komunikace
Naďa Józsová -
JAZYK ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE
Eva MÍCHALOVÁ -
Sociální úzkostnost, online sebe-otvírání a vliv percepce kontrolovatelnosti online komunikace u uživatelů Facebooku v období vynořující se dospělosti
Zuzana Očadlíková -
Analýza vývoje aplikací pro textovou komunikaci zprostředkovanou počítačem
Filip Kratochvíl -
Sociální komunikace dneška - život "on-line"
Věra KRZAKOVÁ -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Komparace videokanálů z oblasti Dark Tourismu na YouTube
Barbora Bäumlová