Petr SVAČINA

Bachelor's thesis

Vliv jazyka Čerokíů na produkci angličtiny u čerokijských mluvčí.

The Influence of the Cherokee Language on the Production of English among Cherokee People.
Abstract:
This bachelor thesis deals with "Cherokee English", the variant of English produced by native Cherokee speakers. The first part provides the classification of the Cherokee language, historical background of the Cherokee and current information about them. This part also briefly explains the Cherokee phonology. The second part contains a description of the basic features of Cherokee grammar. It discusses …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá "Cherokee English", variantou angličtiny produkovanou rodilými mluvčími Cherokee. První část poskytuje klasifikaci čerokíjského jazyka, historické pozadí čerokíjů a aktuální informace o nich. Tato část také stručně vysvětluje čerokíjskou fonologii. Druhá část obsahuje popis základních rysů čerokíjské gramatiky. Probírá slovesa, různé druhy zájmen a různé předpony a přípony …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Kateřina Šteklová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVAČINA, Petr. Vliv jazyka Čerokíů na produkci angličtiny u čerokijských mluvčí.. Ústí nad Labem, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / AJ 1O 14

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.